urenbrudssynvinkel

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma - 12 maj 2012 15:53

Mia här, en av Emmas tre tärnor. Första gästinlägget som jag skriver i Emmas blogg, och kanske även första gästinlägget överhuvudtaget i bloggen. Jag har nog aldrig fått så snabbt svar på ett sms som idag när jag frågade om Emma hade lagt märke till Bokias bröllopskampanj på Hansakompaniet: " Va! Nej måste dit och kolla imorgon”. Mindre än en sekund senare kommer nästa sms: ”Vet du när dom stänger idag”. Haha. Tänk att jag (som är lite off) upptäckte något som har med bröllop att göra före fanatikern? Jag tvivlar inte en sekund på att Emma funderade på att rymma från fotbollen och kiosken för att kunna besöka Hansa lite snabbare.  


Bröllopskollektionen var fin. Bestod av inbjudningar, bröllopskort, lådor, fotoalbum och böcker kring bröllop och att hålla tal. Jag ville också gifta mig för en stund. Det går i och för sig att köpa sakerna ändå, men tror dock att sambon hade blivit lite stressad och orolig. Räcker med att jag nästan köpte ett par bebisleopardskor idag. 


Nåja, nu ska jag fortsätta att göra Emma stolt och registrera mig på bröllopstorget. Trots att den blivande bruden ligger inne på en massa tips och kunskap kan det vara bra att efterforska lite själv. Har ju en möhippa att planera! Och hur mycket Emma än skulle vilja, så får hon aldrig vara delaktig i den biten, i alla fall inte 2013.


Måste avsluta detta alldeles för långa inlägget med lite beröm; Bra att du upptaterar lite frekventare nu. En bild eller två skulle vara trevligt :) Träning imorgon kl. 12.00. VAR VÄNLIG OCH STÄLL TVÅ KLOCKOR DÅ! Du var värd din extra sömn idag efter allt jobb och sociala engagemang, men imorgon räknar jag med dig ;) / Mia   

Av Emma - 12 maj 2012 15:15

Känner mig verkligen sm en blivande fotbaollfru. Är nere i kvarnby med Jonas och kollar alaget spela match och nej jag hänger inte alls med. Vet bara att just nu är det 2-1 till kvarnby. Men ja vad gör man inte för sin blivande man? Vill han kolla på matchen så kan jag ju hänga med ibland så jag iaf verkar lite intresserad. Dock har jag hand om att köra och handla och så till kiosken här vilket är jätte kul. Sen är de ju lite de att hade jag fattat mer av sporten hade jag säkert gillat den. Jag får se till att köpa boken Lär dig snacka fotboll så jag lär mig något hahha. Hade ju varit bra att kunna lite så man kan hänga med. Vill ju tycka att de är kul. Men nog om fotboll ikväll är de hockey som gäller och god mat bara jag och Jonas känns som evigheter sen vi bara var vi tvåors åt middag och umgicks hela dagen så de ska bli sjukt nice. Vi skulle höra med Jonas föräldrar med om dom kanakse ville prata lite över Skype idag uppdatera lite om bröllopet ;) hihi nicenice. Hittade en sida i dag men massa klänningar och även klänning till lilla Elin. www.festklänningar.se tror jag de var. Puss Emma

Av Emma - 11 maj 2012 12:54

Då fick man den nya allt om bröllop hem i brevlådan igår. Såååå nice så de blir att läsa den ideligen :) nicenice nice måste jag säga. De är så härligt att kunna hämta inspiration om allt till bröllopet. Ska även snoka runt licenser på massa forum nu i gen och ta tag i hur långt vi är i planeringen :) så de blir super bra. Puss Emma

Av Emma - 8 maj 2012 09:38

Sambon är hos frisören och får ny frisyr så vi får se hur de blir kanske ett alternativ som han kan ha på bröllopet ;) vem vet. Och ja jag sitter här och bloggoch bröllopsnördar mig ;) blir inte så mycket bröllopsgrejor idag är jobb hela dagen och innan de ska jag till klubben och fixa med grejor där så de är fulls medvetslös :) men de är härligt :) jag är ju sån att jobba är inget tvång utan en hobby och super roligt sysselsättning. Alla borde tänkta så om sina jobb :) då hade alla velat jobba och fler jobb hade skapats av detta tänkandet ;) tror jag iaf :) men nog med jobb eller inte ni vet väl att twilfit har en super fin brud/bal kollerktion? Och även ett matchande strumpeband till detta ;) sen finns där ju massa av andra bra underkläder med och för att inte tala om badmodet, som ni kan mixa och matcha precis som ni vill så glöm inte bikinins till smek,ångaren ;) puss Emma

Av Emma - 7 maj 2012 10:49

Så där ja då var jag halv beroende av bröllopstorget igen.... Menmen så är de dom har super bra länkar och forum de kan man inte komma ifrån :) så går ni i bröllopsplaner så bli medlemmar där eller om ni behöver tips för att ni är tärnor eller blivande svärmor eller bar vänner som behöver tips på klädsel eller liknande så kolla in www.brollopstoget.se puss emma

Av Emma - 6 maj 2012 22:36

Vår bröllopssida http://www.brollopstorget.se/Brudpar/jonasochemma/. Jag uppdaterar denna lite då och då ;)

Av Emma - 6 maj 2012 21:54

Blev väldigt mycket bröllopsprat efter jobb idag. Satt man mamma och gick igenom lite med mat och så och läste igenom min bok som jag köpte för ett tag sen bröllopsfetsen super bra bok med massor av tips :) så skönt att få gå igenom en hel del, sen när Jonas kom hem blev de att prat med hans föräldrar om alt vrån mat kläder gäster ja allt :) vilket med var mycket. Givande :) puss Emma

Av Emma - 6 maj 2012 13:11

Då skickade vi ut save the date igår :) nicenice att ha fått iväg de. Dock kan lite opersonliga då vi smsa en länk som man fick gå in och kolla på men ändå :) ska se om vi kan gå igenom kvar vi mer skall se till att fixa nu någon gång så vi slipper ta allt sen. De lär ju bli lite uppehåll i sommar med planeringen. Då de inte känns som vi ha tid med det då :) puss Emma

Presentation


Fotot från bästa dagen i mitt liv Fotograf
www.scottvance.se

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards