urenbrudssynvinkel

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma - 30 januari 2012 19:42

Fullt upp i helgen då blir de dåligt med uppdateringen. Menmen. Har varit lite bröllopstårta i helgen. Var på tjejmiddag i lördags hos Mia och en av hennes tjejkompisar gifte sig i sommarns så de blev ändå en hel del bröloppsprat då. Närmsta helg är de bröllops mässa på slagt så de ska bli kul :) Fick även en allt om bröllops special idag så de blir att läsa den ikväll :)Puss Emma

Av Emma - 27 januari 2012 10:17

Som jag skreV igår kommer vi nye hinna boka loken idag. Igår fick jag allt om bröllops tidning hem i bervlådan så den var. Min kvälls läsning igår kväll :) så kul med massa tips och idéer. Dock tycker jag de är lite trist när dom har massabrudpar so dom följer under deras dag så står där inget pris på deras bröllop. Hade ju varit kul att veta vad man kan få för pengarna :) När jag var på bröllops mässan på Hilton köpte jag bröllopsgudien och där hade dom pris på bröllopen och ett par hade kommit undan med 10900kr typ så de var ett billigt bröllop. Vi kommer inte sluta på den summan men tror inte de kommer bli ett ens 50000kr s bröllop för oss. Vi har ju köpt en del grejor nu och för allt de vi köpt så har de gått på under 1200kr så de är toppen:) Puss Emma

Av Emma - 26 januari 2012 22:16

Blev inte boka lokal idag hann inte får ta de nästa vecka lär inte hinna imorgon heller. tror jonas ska till skolan och jag börjar jobba kl 12.00 men men den skall bokas =)


Har inte varit så mycket bröllop idag så att säga jobbat hela dagen och då blir de ju jobbgäller =)

Men så fort jag är ledig så är de bröllop hela tioden typ =P Hahha men de är ju så underbart tycker de är jätte kul att planera tänka fixa och allt som rör brölopet hur man kan lösa problem oom de skulle uppstå hur man ska göra si elelr så. Leta tips och ideer och total nörda mig på www.brollopstorget.se och www.brollopsmagasinet.se och för att inte tala om alla tidningar jag köper om allt som har med  bröllop att göra.

Nu tänker säkert de flesta men gud vilka förväntningar hon har tänk så blir de inte alls så eller gvilket mega brölllop dom ksall ha. Men nej så är de inte. Jga har typ noll förväntingar(har lärt av mina missatg) och sort bröllop? Nja beror på hur man ser de vi kommer ju bjuda dom vi villa skall dela vår dag och dom vi umgås med så de kommer bli runt 60pers.Dock så har vi ju dragit in på lite . Vår första gäst lista var på 95 pers typ ch de är ju ganksa mång... Men alla kommer ju givetvis vara välkommna till kyrkan men inte till själva festen =)


Massa massa babbel om allt och inget kände jag hahah. Menmen ibland bara skriver man utan att tänka hahah lätt hur fel som helst men ni fattar säkert =)


Men måste jag ju klaga lite på er med tanke på att när jag bloggar varje dag är där ett snitt på över 20 olika personoer som kollar in bloggen och inte en ända komentar??? Lite kasst av er. Men de är kul att ni läser den iaf =) Det uppskattar jag =) Och ja jag ska försöka att få in lite bilder kan hålla med om att jag är mega kass på de men har ju ingen bra kamera så bilderna på suddiga  och då är de inte så kul att lägga upp dom.


Sen kan jag ju med säga att jag svar på alla komentaer men ni måste gå in och kolla där ni skrivit komentaren för de är där jag svara er om de inte är så pass att de kan vaar bra att tag med i bloggen vill säga.


Puss

Emma


Av Emma - 25 januari 2012 19:35

Många tankar kring bröllopet.... Vad skall man äta vad skall drickas vad ska man ha för tårta, skall man ha efter rätt ska man öppna presenterna den dagen eller dagen efter ska man ha brunch dagenfeter eller ej frågorna är många och tips tages gärna emot :)puss emma

Av Emma - 25 januari 2012 11:08

Så då bloggar vi lite hemma ifrån mamam =) Har käkat frulle och kollat i massa bröllops tidningar idag =) Vi har även praat lite mer om klännigen och så ska ju till atelje MB den 7 feb för att pröva lite klännigar och se vad jag kan hitta där =) Hoppas jag hittar någon då. Dock har jag ju hittat en klänning men ja känns som jag kan hitta en som är stået vassare annars blir den den, men vi får se =)


Vet ej om jag skrev de igår men jag har även hittat vigsel ring som skall lämnas in till guldsmeden för att fixa till lite =) Super fin ring som min mamam fick av sin mormor när hon fyllde 10år och som hon ej använder och jag tyckte den var super fin och frågade om jag fick ha den som vigselring =) Känns kul med en ring där de finns lite historia bakom och inte bara en nyköpt ring från affären =) Sen ska vi ju inte tala om hur mycket pengar man känade in på de =) heheh.


Många av nära och kära har frågat oss om vår budget på bröllopet och jag kan vara ärlig och säga vi har ingen budget.

Vi vill ha de så billigt som möjligt  men ändå de vi är ute efter =) Och änsålänge ha de funkat =) Sen är de ju lite de att ett bröllop kommer inte i en klumpsumma utan lite utgifter här och var  och ju mer som är betaklt nu desto bättre tycker vi de är. Sen de stora utgifterna kommer ju på maten. De är ju helt sjukt vad de kan springa i väg i priset... Menmen de löser sig alltid =) Vi har ju inte bestämmt vad för mat än så de är ju bättre att börja i den änden =)


Så tips och ideer på hur man får ner kostnader är varmtvälkommna =)


Puss Emma


Av Emma - 24 januari 2012 22:39

Då är kyrkan bokad :) ska boka lokalen i morgon med så är allt de klart :) sååå nice :) harven valt vigsel ring och den skall fixas nu med så de inte kommer sen. Har även köpt strumpbyxor som jag kanske tänkte ha. Nu tänker ni säkert strumpbyxor ett år inna. Ja men vi har ju halva rea priset på jobb så man får ju passa på :) har även kommit igång med träningen så de är sjukt nice ska bara se till att de kan bli lire fler passa denna veckan annars får jag väl gå ner på gymmet :) puss Emma

Av Emma - 23 januari 2012 23:36

Då bar vi bestämt vilken kyrka idag :) blir Fosie kyrka den är jätte fin och mysig så får åka och boka den i morgon :) har även hittat vikselring och ska kolla upp lite saker kring den och blir de som jag vill så är det med klart iså fall :) Jag vann ju en tävling igår på mässan och det var devär jag vann :) http://www.sinnesro.se/floating.htm så jag och Jonas skall dit nu en dag får se vilken dag de blir. Jag hade aldrig hört talas om de men Jonas viste exakt vad de var vi vann även en ansiktsrengöring :) så de ska bli mera nice och gå på :) har även varit och köpt en låda jag skall lägga alla elins grejor i hon skall ha till bröllopet :) vet att mon lillebror är noga med att behålla hennes grejor och kläder så tänkte att då får hon ju ha de i en fin box med :) Puss Emma

Av Emma - 22 januari 2012 22:52

Då har man varit på bröllopsmässan på Hilton idag :) fick lite inspiration :) dock var jag lite besviken på utställarna som alla har service yrken men nästan ingen av dom pratade med en utan man fick nästan be om ursäkt för att fråga någon. Så de var lite minus. Men sen var där en del som hade många plus :) så ska jag sammanfatta så var de en bra mässa :) sen måste jag ju tillägga att jag vann en av tävlingarna :) vilket med var super kul men de berättar jag mer om i veckan :) jag och Jonas fick även en bok av mamma som heter vi och vårt bröllop som vi har börjat att fylli i lite de är precis en sån bok om vårt barn eller vad dom heter men detta är om bröllop :) så jag tycker de är jätte kul och de gör Jonas med :) känns även kul den dagen man har barn att kunna visa dom den:) jag bokade även en konsultation på  the wellness rom som jag ska på i slutet på feb :) ska bli jätte kul för jag har inga som helst idéer på smink och hår och den hjälper dom en med där :) på mässan fick man även bröllopsmagasinets tidning men den har jag ju sen innan. Men dock så köpte jag nya bröllopsgudien :) köpte även såna här till Jonas, basse och hurra www.gentlecone.se dom var super snygga :) Puss Emma :)

Presentation


Fotot från bästa dagen i mitt liv Fotograf
www.scottvance.se

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards