urenbrudssynvinkel

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma - 23 oktober 2012 11:24

Jobb igår och en tur till IKEA :) fick även en ny jacka av mamma :) super fin :) bild kommer sen idag. Handlade lite på IKEA med :) lite julgrejor o så :) jag gillar julen barnsligt mycket och allt som tillhör den :) från julklappar till pynt mys, glögg, maten japp allt. Vad tycker ni om julen?

Efter IKEA åkte jag o mamma hem till henne o Jonas åkte till träningen . Kollade lite tv där hemma :) bland annat torka aldrig tårar utan handskar. Riktigt bra serie tyckte jag :)
Dock fick jag så sjukt ont i huvudet så direkt när de var slut var det bara att gå hem :) känns skit har haft mer eller mindre ont i huvudet sen i fredags och tyvärr inte blivit bättre. Får avvakta någon dag till och blir det inte bättre så måste jag besöka doktorn.

Hur är läget med er?

Puss

Av Emma - 18 oktober 2012 21:50

Ett sen man skrev har meSt varit i Svedala o hjälp Sandra o Jens på kaffe & sånt. Imorgon kväll ska jag iaf träffa Mia, Vivan och Sandra så det blir säkert jätte kul :) mamma drar till Stockholm i helgen.

För övrigt har det legat lugnt med allt var bröllop heter.

Händer för er andra?

Puss Emma

Av Emma - 10 oktober 2012 22:41

Gå in och gilla Kaffe & Sånt på Facebook och hjälp dom att få 500 likes innan tisdag då dom öppnar upp :)

Puss Emma

Av Emma - 10 oktober 2012 22:40

Gå in och gilla Kaffe & Sånt på Facebook och hjälp dom att få 500 likes innan tisdag då dom öppnar upp :)

Puss Emma

Av Emma - 10 oktober 2012 21:43

Hängt hos S hela dagen, varit en runda i Malmö och hämtat grejorna som beställt till bröllopstårtan( nej, inget ätbart) och sen blev det pizza till middag :)

Morgondagen bjuder på jobb och mingel på kvällen. Ska bli super kul :)

Så skriver nu grattis Sandra & Jens som skall öppna upp Kaffe & Sånt i Svedala nästa vecka :)

Puss Emma

Av Emma - 9 oktober 2012 20:52

Då var man på begravning idag och fy fan vad jobbigt. Delas att känslor som kom när man gick in i kyrkan och såg kistan och alla blommer då det var samma kyra som morfar begravdes i och blomantalet var ungefär lika mycket var det super jobbigt, så blev att man grät en bra skvätt där. Sen kom familjen in och sätter sig och prästen börjar tala efter en stund är det dags för musik och då sjunger Hanna en låt till ammi vilket var så sjukt fint att dt inte finns ord att beskriva detta med och vilken röst tjeje har, man kunde inte annat än att le. Simons låt var med jätte fin. Men så himla jobbigt att vara på begravning för en sån ung människa ochveta att ammi låg där mitt i balnd alla vackra blommer. Men som jag skrev i förra inlägget så sjukt fin begravning. Vissa gånger kunde man inte annat än att le när man tänkte på alla roliga stunder man träffat ammi på.

Sov gott Ammi

Efter begravningen gick jag och mamma hem i bokstavligen talat ösregn gissa och vi var blöta. Kokade kaffe och pratade massa minnen om Ammi. Efter de åkte vi till mobilia gick en runda och jag köpte ett par nya jeans och mamma en super fin klänningen. Sen in och Skickade iväg det sista inbjudningarna och ett paket till jonas mormor :) Sen käkade vi sushi på slimfood såååå gott :) efter det var det dags för mig att jobba. Vilket var jätte kul idag med massa nytt och en massa trevliga kunder och arbetskamrater. Känndes faktisk bra att gå och jobba fast det var en väldigt jobbig förmiddag.

Nu blir det film mys med Jonas. :)

Och vad morgon dagen bjuder på får vi se vet bara att jag ska iväg och hämta ett paket som jag har beställt :)

Hur har eran dag varit?

Puss Emma

Av Emma - 8 oktober 2012 21:03

Då är det begravning imorgon för Ammi. Känns inte alls rättvist.

Var på begravning för ca1,5 år sen tror jag det var och då var det farmor som hade gått bort. Klart det var skit jobbigt att gå på den begravningen det var ju ändå farmor som var helt underbar och en krut tant men hon blev ändå runt 85 år så det är helt okej.

Morfar var för 8 år sen. Han blev bara 63år och det tyckte jag bara var orättvist då det ända han pratade om var den dagen han skulle få gå i pension. Men cancern hann före. Och den begravning var allt utom kul inte för att begravningar skall vara roliga men jag tyckte det var så orättvist att min morfar som inte var så gamla skulle lämna oss så tidigt. Men så fin kyrkan va och alla som var där. Han var omtyckt av så himla många.

Och imorgon är det då Ammis tur. Inte ens 50år fylld och den där hemska sjukdomen hann före igen. Kommer garanterat bli en super fin begravning. Dock känns det jobbigt att en människa som de senaste åren umgåtts en hel del med min mamma och varit jätte engagerad och brytt sig och frågat om mitt bröllop och givetvis massa annat med inte finns med oss längre. Det är ca 2 månader sen jag mamma, ammi och Hanna var på mobilia och fikade och de var som när man alltid träffade ammi en del skratt och part om allt möjligt.


Vet att ung cancer har en kampanj som heter fuck cancer men jag håller med om de även om det är äldre människor som är över 30år som får cancer det är en jätte orättvis sjukdom som jag hoppas vi någon gång skall kunna besegra så att inte man behöver vara med om att mista en vän, mamma, pappa, bror, syster, mormor,morfar,farmor, farfar eller någon alldeles för tidigt. Så fuck cancer

Puss Emma

Av Emma - 8 oktober 2012 11:17

Måndag och ny vecka. Jobb ringde för en stund sen och fårgade om jag kunde jobba. Typiskt nog ska jag passa Pontus i eftermiddag så fick tyvärr tacka nej =(  Typisk är kankse fel ordval passa Pontus gör jag mer än gärna och jobba gör jag med mer än gärna så det var typiskt att det krockade =( Menmen så är livet ibland.


Men nu är jag hemma hos mamma och har kollat revange, sjukt bra serie.


Och jag hamnade vid datan och kollade runt lite på insperationsbilder till winterbröllop med allt från decor till blommer. Kollade inte så himla mycket på klänningar då jag har min helt underbara klänning här hemma hos mamma =)


Men tänkte jag kunde dela med mig av lite insperation. det är ju inte bara till bröllop man kan använda det ska man ha en fest undervintern kan man ju med ha nytta av denna instperation.


Isig vinterkänsla


   Mysig varm vinter känsla


                                                  
  Kottar ger buketten ett helt annat liv och är super snyggt    att dekorera med

                                                  
   Brudslöja är en sån himla fin blomma. Har sagt från början att jag vill ha det i brudbuketten


Super fin


   Enkel liten bukett


                                                  
        Vissa decorationer är kanske lite för mycket, men vissa gillar ju det


Finns ju mängder av insperation att hitta på nätet. Lite bra lite mindre bra.

Jag har iaf tänkt att vi ska ha en lite isig känsla men ändå varm i lokalen där vi ska ha festen, men hur det blir får vi se den 2 feb. Men det vi har och deckorera med säger ju isigt mest tycket jag iaf =) Jonas tänker nog lite varmare än jag så det kommer blir riktigt bra.


Har ju prov bakat tårtan och alla som åt av den igår gillade den. Sen så mmsade vi bilder till jonas föräldrar om dekorationerna och dom tyckte den med blommer var finast, den var fylld med rosa små blommer och grönabland. Sen den andra delen var med silver hjärtan och den tredje delen var typ kuddaktig med blå prickar. Svårt att förklara, menmen. Jag gillar den som är kuddaktig. Men sen kom mamma men en toppen ide och det var att göra bakelser till alla stället somm är formade som hjärta och lägga en snöflinga på varje. Känns som detta kunde vara någon tycker jag och då göra en lite större till mig och Jonas. Men vi får se, jag ska leta fram mina bakfornar och testbaka lite =)

Smakaerna vi hade i var kladdkaka och haollonmosue men ska vi ha bakelser blir det champanjemuose med.


Nej nu kommer snart S och ska kolla in min brudklänning =) Ska bli kul att höra vad hon tycker =)


Puss Emma


Presentation


Fotot från bästa dagen i mitt liv Fotograf
www.scottvance.se

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards