urenbrudssynvinkel

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Vad är okej att skriva på bloggen???

Av Emma - 30 augusti 2013 21:11

Man fundera ändå en del på vad man ska blogga om och lite sånt. Visst jag bloggar mest om jobb och vardagen men det finns ju vissa grejor man kan gå djupare in på.

Så jag väljer att gå djupare in på drömmar som försvinner eller går i uppfyllelse.
Min största dröm här i livet när det gäller mitt yrke var att driva ett bageri/konditori för nöt och mandel allergiker. Jag levde min dröm i knappt ett år och det kostade mig med att antagligen aldrig mer kunna jobba som konditor igen eller bagare. Var det värt de? JA
Skulle jag göra det igen? JA
Det jag skulle ändrat på var att inte ha ett då stort ställe. Men annars är de det bästa som finns att ha eget företag. Jag är glad och tacksam för att jag fortfarande kan hålla på med tårtor på hobby nivå för jag tycker ju fortfarande att det är bland det bästa som finns att gå baka och hålla på.

Men nu ska vi inte glömma att tack vare att den drömmen försvann mer eller mindre så har jag ju nya drömmar. Jag har ett jobb i dag som säljare som jag tycker är lika kul som att baka. Underkläder är något jag alltid tyck var kul och nät jag var arbetslös och gick på handels collage så fanns det bara ett ställe jag helst ville ha praktik på och förhoppningsvis få jobb. Och ja det fick jag. Mitt mål och dröm där är ju såklart att så småningom bli butikschef. Så när vissa drömma försvinner kommer nya och nya vägar i livet. Man träffar människor som man aldrig hade träffat om man inte stävat efter sina mål och drömmar. Hade jag inte haft bageriet så hade jag aldrig träffat Jonas tillexempel, jag hade aldrig lärt mig vilka som ens vänner i vått och tort såna enkla saker som man tar föregivet.

Jag har ju alltid bloggat eller iaf sen 2008 tror jag och det har ju varit mer eller mindre. Bloggen har hjälp en hel del när det kommer till drömmar och att få skriva av sig. Det har jag Lisa (www.lamadjur.blogg.se)att tacka för att jag började blogga efter en hel del tjat så gav jag upp och började att blogga. Jag hade en blogg ett tag som dock finns kvar ni kan kolla mitt tidigare liv elle vad man ska kalla det på denna adressen http://emmafemma86.blogg.se/

Sen när jag hade företaget blogga jag en hel del men då det var i med och motgång så jag tog bort den bloggen men jag har sparar ner allt jag skrev då för att kunna minnas. Sen har jag haft några till med denna och blogg.se är de jag själv gillat bäst.
Bloggar är ju med en typ av dröm man lämnar ju långt ifrån ut allt och man målar ju upp en ganska så perfekt värld. Det känner nog många igen sig i sim bloggar. Sen finns det ju helt klart undantag. Men man får trots allt tänka lite på vad man skriver då det kan såra människor och vara till skada både för sig själv och andra beroende på av man skriver. Även jag får skriva vad jag vill på min blogg så ja lite hjärta har man och nej hela mitt privat liv finns inte på bloggen mycket men inte allt. Ta en enkel sak jag har lagt upp en del bilder från bröllopet men ej så många från själva festen då jag tycker den är privat och jag vill att dom som var med på den skall känna så med. Alla vill ju inte synas på nätet. Jag har inte ens lagt ut på min Facebook från festen för jag inte vill att hela världen ska ha till gång till mitt och Jonas bröllop.

Hur privata tycker ni man ska vara i bloggen?
Var dra man gränsen?
Ta en sån enkel men ändå stor fråga den dagen man ha barn ska man lägga upp bilder på dom i sin blogg och på nätet eller ej? Jag vet var jag ställer mig i den frågan men var ställer ni er?


Från det ena till det andra har umgåtts med mamma till frukost idag och sen Anna lisi och Elian efter det var det jobb som gällde. Hängde på triangeln heeeela dagen och en del shopping.... Så är det. Sen var det som skrivet jobb och det är ju som alltid skit kul. Ska vi se något negativt med denna dagen är det att mina fötter håller på att döda mig har gått i pumps heeellllaaa dagen och det har jag inte gjort på hela sommaren så mina fötter gör sjukt ont. Men ska man vara fin får man lida pin och jag gillar ju mina skor med klack på dom är ju till för att användas :)

Ni får inte glömma att skånekatten har 5års jubileum denna helgen på Vellinge blomman och vår lilla fina Hannibal kommer att ställas ut där som kom gärna förbi.
10-16 lördag och söndag

Lite bilder från dagen även mina kläder för dagen

Puss Emma

 
 
Lisa

Lisa

30 augusti 2013 21:26

Du vet ju vad jag anser om att blogga om barn. ;) Jag tycker att man får blogga om nästan allt, så länge det inte skadar nån.

http://lamadjur.blogg.se

Emma

30 augusti 2013 21:42

Japp det vet jag :) och jag delar sin uppfattning om det.

 
Ellie

Ellie

30 augusti 2013 23:25

Jag håller med Lisa, det får inte skadad någon på något sätt.

http://iamthisday.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

31 augusti 2013 09:46

Bra inlägg gumman! Jag håller med om att man får blogga om nästan vad som helst, men frågan är om man vill blogga om hela sitt liv. Jag som varken har facebook, twitter, instagram eller blogg har lite svårt att förstå varför man skulle vilja. Nästan alla bloggar om sitt "perfekta liv"-ibland undrar om de hinner leva sitt liv eller bara kämpar med att hålla den perfekta fasaden uppe. Ses i morgon!!!

Emma

31 augusti 2013 09:52

Tack. Ja jag håller med dig.det känns nog bättre att försöka blogga om det perfekt livet än att leva i de. Det som nog är värst är dom som bloggar och tror dom lever det perfekta livet. Inget liv är ju perfekt utan alla har vi ju sina små fel. Ses imorgon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 11 september 2013 22:45

Ni missar inte min nya blogg på www.urenbrudssynvinkel.spotlife.se ...

Av Emma - 10 september 2013 18:28

Jobbigt ja men så är det http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se/ Bloggar på den adressen från nu så kolla in bloggen där istället Puss emma ...

Av Emma - 9 september 2013 19:17


Oskar är poppis 5min på instagram och 62 gilla på bilen inte illa alls. ...

Av Emma - 9 september 2013 16:28


Ligger här hemma i soffan har mest sovit hela dagen och hostat.... Har iaf fått diskmaskinen inkopplad vilket var på tiden. Förhoppningsvis blir jag frisk snabbt. Längesen jag var såhär sjuk... Men massa vila och Alvedon så är man förhoppningsvis...

Presentation


Fotot från bästa dagen i mitt liv Fotograf
www.scottvance.se

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards