urenbrudssynvinkel

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Emma - 7 november 2012 16:45

Vad tycker ni om den?

Av Emma - 7 november 2012 16:44

På väg hem efter hen heldag i Halmstad.

Första stopet blev lyngalax, för er som inte ätit den är den himelsgo och japp värt att köra från Malmö till Halmstad för.
Efter det blev det maxi för att köpa äkta grönkol och för er som inte ätit det testa, det är super gott och gick även hem hos Stockholmarna förra året ;)
Sen var det inom kyrkogården och lägga fina gravdekorationer på gravarna där och fick en liten tur i blomster affären som ligger intill kyrkogården. Jätte fin och stor. Affär med super bra service :)
Sen bar det av till sista stopet som blev eurostop kollade i affärerna där och käkade god middag kycklingfilé klyftpotatis och bbqsås och aoli riktigt gott så nu är jag mega mätt.

Tog även in insperationsbild till brudbukett innan. Den har jag på telefonen så lägger upp den i ett eget inlägg :)

Sen sorry för mitt förra inlägga som är helt ihoptryck men jag skrev det på datan med mellanrum och allt sen såg jag nu att kollar man på telefonen på de är allt i en stor klump inte riktigt så kul men trycker man att man vill har det vanligt ochninte med mobil så är det lättare att läsa det inlägget :)


Puss emma .

Av Emma - 7 november 2012 09:29

Då hade vi ett årig förlovningsdag igår. Så snabbt tiden går.

Hittade vi på något kul igår då?? Nej, tvättade men det var helt okej sen kollade vi påfilm som vi hade köpt för felra veckor sen.

En bra film ch spännande handlade om en man som skulle rida något lopp igenom en öken och han använde mustang hästar. Kommer inte igåg vad filmen hette men bra var den.


Var i måndags o bokade tid på jenny stand för att prata brudbukett, dock ska jag till egblopmman på frdag sen har jag prata här med dom på lindeborg med. Känner att jag vill ha möjligtheter och bara för att jag frågar betyder inte det att jag ska handla av dom. Det är ju samma sak när någon frågar mig om bröllopstårta eller så bara för dom vill ha förslag ideer och få provsmaka säger ju inte det att dom är nöjda med mig eller så har dom hittat någon som faller dom bättre ismak så enkelt är de. Men vi får se vad dom säger. Det som stör mig mest är att ingen har vissat bilder på vad dom kan. Och får jag inte se något dom själv har gjort så tänker jag ju inte bvälja dom heller man vill ju inte ta grisen i säcken precis.


Tänkte skicka in alla papper om hinderprövning och efternamns bytning idag eller imorgon så det blir godkänt, sen på måndag ska jag till min friör ocg prata med henne. Får nog baka lite bakelser då och ta med mig =) Hon brukar gilla det =) Har valt att ha frisörren här ute på Lindeborg då hon har fixat mitt hår sen jag typ var 5år så känns det som hon vad vad hon håller på med =)


Sen så har vi änkligen fixat klart med musiken med så måste avboka den ena vi bokat.


Sen har vi ju klart med fotograf sedan länge.


Här har vi en lite lätt lista på det som skall göras och har gjorts


Tolv månader före bröllopet

  • 2/2-2013 Bestäm datum för bröllopet
  • Kyrkobröllop Bestäm vilket slags bröllop ni vill ha
  • Ca 80pers Bestäm hur många gäster ni vill bjuda till bröllopsfesten
  • Fosie kyrka och Husiegård Boka kyrka eller lokal för vigseln

Nio månader före bröllopet

  • Klart ca 80000 kr kommer det att gå på Gör upp en budget över vad bröllopet får kosta
  • Köpt den 7/2-2012 Bestäm bröllopsklänning. Det är viktigt att vara ute i god tid om den behöver sys in och justeras
  • Klart husie gård Boka festlokal
  • Vi ska sova hemma och gästerna har Jonas pappa koll på Boka hotellrum för er själva och eventuellt reservera åt gästerna
  • Klart, www.scottvance.se Boka fotograf

     Klar Sätt ihop gästlistan

  • Klart, nästan lite finlir kvar bara Dela ut roller till gästerna

Sex månader före bröllopet

  • Klart Börja planera arrangemanget kring festen
  • Klart Jonas farbror Christer Utse en toastmaster
  •  Klart Bestäm tema för bröllopet
  • Tärnkläder är nästan klart och näbbkläderna ska jag träffa sömerskan om antagligen i helgen Bestäm kläder till tärnor och brudnäbbar
  • Håller på med detta Beställ brudbukett och övriga blomsterarrangemang
  • Klart Beställ trycksaker, t ex inbjudningar och tackkort
  • Blir resa till turkiet i sommar =) Börja planera bröllopsresan

Fyra månader före bröllopet

  • INTE klart måste ringa dom...Planera vigselcermonin och träffa vigselförrättaren
  • Är på g Välj och boka in musik till vigsel och bröllop
  • Maten är bestämmd drickan skall det sista inhandlas  Bestäm menyn och ordna mat och dryck till festen
  • Typ klart Planera och boka in övriga tillbehör till festen, t ex musikutrustning, möbler, porslin och trycksaker
  • Nästan klart iaf från kyrkan Boka in alla transporter under bröllopsdagen

Tre månader före bröllopet

  • Planera bröllopsdagen i detalj
  • Min vigselring är klar och skall hämtas  Välj ut ringar och gravering
  • Är på g Skicka in hindersprövning till skatteverket
  • Allt är nästan klart utom underkänder( illa med tanke på mitt yrke) Införskaffa brudens övriga tillbehör, t ex skor och underkläder
  • Håret har jag bokat tid för sminkar mig själv Boka tid för hår och make-up
  • Detta görs efter bröllopet Boka bröllopsresa

Två månader före bröllopet

  • Gjort sedan länge sista dagen är liksom den 1dec Skicka ut inbjudningskort - sätt osa-datum senast en månad före bröllopet
  • Den skall jag göra själv(kan ju inte llite på att någon annan gör den som jag) Beställ bröllopstårta
  • Skriv inköpslista för det ni själva ska stå för
  • Klart Skriv presentlista och informera gästerna om hur de får tag på den
  • Skriv eventuellt äktenskapsförord

En månad före bröllopet

  • Denna kommer behövas sys ut då det fanns med i beräkningarna från början om jag inte skall operra bort revben eller så ;) Prova brudklänningen ifall det skulle behövas någon justering
  • Har börjat lite med detta Gör bordsplacering
  • Förbered byte av id-handlingar om någon av er ska byta efternamn
  • Öva på brudvalsen

Två veckor före bröllopet

  • Hämta vigselringarna
  • Kontakta fotograf om detaljer kring fotograferingen
  • Besök festlokalen och planera festen i detalj
  • Stäm av slutliga detaljer med eventuellt cateringföretag
  • Informera alla berörda om schemat för bröllopsdagen
  • Uppdatera bordplaceringen när ni vet vilka som kommer

En vecka före bröllopet

  • Repetera vigselcermonin med alla berörda
  • Packa och ordna praktiska detaljer inför bröllopsresan

Dagen före bröllopet

  • Lämna in ombyte och eventuell packning till hotellet
  • Dekorera med blommor och annan utsmyckning i kyrka och festlokal
  • Slappna av så mycket det går och lägg er tidigt

Bröllopsdagen

  • Hämta blommor
  • Dubbelkolla att ringarna är med.
  • Gift er!

Efter bröllopet

  • Lämna tillbaka allt som ni har hyrt
  • Skicka ut tackkort till bröllopsgästerna

Så detta är hur vi ligger till typ =)


Puss emma

Presentation


Fotot från bästa dagen i mitt liv Fotograf
www.scottvance.se

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards